Ghidul de utilizare a aplicatiei online pentru transmiterea indexului autocitit

Distrigaz Sud Retele isi propune sa ofere servicii de cat mai buna calitate consumatorilor sai. In acest scop, a fost dezvoltata o aplicatie web de transmitere a indexului autocitit.

Prin dezvoltarea acestei aplicatii ne-am propus sa simplificam metoda de transmiterea a autocitirii, sa reducem timpul de inregistrare a indexului transmis de dumneavoastra si sa marim gradul de securitate al informatiilor transmise.

Cui se adreseaza aplicatia de transmitere a autocitirii ?

Consumatorilor casnici incadrati in categoriile de consum B1,B2, B3 si B4 si consumatorilor noncasnici incadrati in categoriile de consum B1,B2,B3.

Cand puteti transmite indexul?

In perioada optima de transmitere a autocitirii.Aceasta perioada este reprezentata de intervalul de trei zile calendaristice specificat pe factura de gaze naturale (in casuta din mijlocul paginii, partea dreapta – sectiunea “Informatii necesare pentru transmiterea autocitirii”).

Pentru a putea transmite un index autocitit este necesar sa respectati cateva conditii :

  • Asigurati-va ca sunteti incadrat in categoriile de consum carora li se adreseaza aplicatia ;
  • Asigurati-va ca va aflati in perioada optima de transmitere a autocitirii
  • La prima accesare a aplicatiei este necesar sa aveti la indemana urmatoarele date : Cod autocitire si POD(cod tehnic), pe care le regasiti pe factura de consum.
  • Inainte de a citi indexul afisat de contor, parcurgeti regulile privind citirea aparatelor de masura postate pe www.distrigazsud-retele.ro si pe avizul de autocitire.

Cum functioneaza noua aplicatie ?

 

1. Crearea contului de client

Pentru a putea transmite un index autocitit este necesar sa va creati un cont de client.

Pentru a crea contul de client trebuie sa accesati link-ul de Creare cont din pagina “Transmitere index autocitit” si apoi sa completati urmatoarele campuri:

  • Utilizator- utilizatorul cu care doriti sa va logati in aplicatie. Acesta nu trebuie sa contina numele sau prenumele dumneavoastra, sau caracterul spatiu si trebuie sa aiba o lungime de minim 8 caractere.
  • Parola- parola aleasa de dumneavoastra pentru logarea in aplicatie. Aceasta trebuie sa fie diferita de datele introduse in campul Utilizator, numele si prenumele dumneavoastra, sa nu contina caracterul spatiu si trebuie sa aiba o lungime de minim 7 caractere.
  • Reintroduceti Parola- din motive de securitate este necesar sa introduceti inca o data parola pe care asti ales-o anterior
  • Cod Autocitire- codul de autocitire pe care il regasiti pe factura de consum. Codul de autocitire introdus trebuie sa aiba 7 caractere numerice
  • POD- POD-ul( codul tehnic) il regasiti pe factura de consum. Acesta contine caractere alfa-numerice. Exemplu : DGSBSC100378
  • Nume- Numele titularului de contact incheiat cu furnizorul de gaze naturale
  • Prenume- Prenumele titularului de contract incheiat cu furnizorul de gaze naturale
  • Email- E-mailul pe care doriti sa primiti datele referitoare la contul dumneavoastra
  • Reintroduceti Email ““ adresa de e-mail introdusa in campul de mai sus
  • Telefon- Numarul de telefon al titularului de contract. Acest camp nu este obligatoriu.
  • Strada- Strada titularului de contract
  • Numar
  • Bloc- Acest camp nu este obligatoriu
  • Apartament- Acest camp nu este obligatoriu
  • Localitate- Localitatea in care se afla locul de consum al titularului de contract
  • Judet- Selectati din lista judetul in care afla titularul de contract
  • Introduceti codul de mai jos- Completati codul care se regaseste in imaginea aflata sub formular. Este necesar sa completati acest camp din motive de securitate

Dupa completarea acestor campuri apasati butonul “Creeaza cont

Veti primi un e-mail de confirmare a activarii contului de client la adresa de e-mail pe care ati inscris-o in formular.

2. Accesare cont de client

Dupa crearea contului, sau ori de cate ori doriti sa transmiteti un index autocitit este necesar sa accesati contul de client.

Cum veti face acest lucru?

  • Introduceti in campul “Utilizator” datele pe care le-ati inscris in acest camp la crearea contului.
  • Introduceti in campul parola, parola aleasa de dumneavoastra la crearea contului.
  • Apasati butonul “Conectare” .

3. Editarea contului de client

Pentru cazurile in care doriti sa va schimbati parola sau a intervenit o modificare legata de POD-ul sau codul de autocitire, aveti la dispozitie optiunea “Editare cont.

Accesati aceasta optiune apasand butonul “Editeaza cont“. Operati modificarile necesare si apasati butonul “Salveaza cont“. Veti primi automat un feedback prin care sunteti instiintati de salvarea modificarilor.

 

4. Parasirea contul de client

Dupa ce ati transmis un index autocitit sau ati efectuat modificari la contul dumneavoastra este necesar sa va delogati din aplicatia de autocitire. Faceti acest lucru apasand butonul “Delogare“.

 

5. Solicitare resetare parola

In cazul in care ati uitat parola contului dumneavoastra de client, puteti solicita resetarea acesteia. Accesati optiunea “Ati uitat parola ? Click aici pentru resetarea parolei.” din pagina principala a aplicatiei de autocitire.

Este necesar sa completati urmatoarele campuri pentru a primi o noua parola de acces :

  • Utilizator- completati utilizatorul cu care va logati in aplicatie
  • Cod Autocitire- codul de autocitire pe care l-ati completat in formularul de Creare cont
  • POD- POD-ul pe care l-ati completat in formularul de Creare cont
  • Introduceti codul de mai jos- completati codul care apare in imaginea care se regaseste in partea de jos a formularului de resetare parola. Este necesar sa completati acest camp din motive de securitate.

6. Transmitere index

Dupa accesarea contului de client, aveti acces la optiunea de transmitere a indexului autocitit.

In campul “Index Vechi” regasiti valoarea ultimului index inregistrat in baza noastra de date.

In campul “Index Nou ” introduceti indexul afisat de contor.

In campul “Reintroduceti Index Nou” este necesar sa reintroduceti indexul completat in campul “Index Nou”.

Pentru a transmite indexul apasati butonul “Transmite Index“. Veti primi automat un feedback prin care veti fi informat daca indexul a fost sau nu inregistrat in baza noastra de date.

De asemenea, dupa accesarea contului de client, aveti acces la un istoric al ultimilor 5 indecsi inregistrati in baza noastra de date.

Mesaje generate de aplicatie

 

In functie de indexul introdus de dumneavoastra si perioada in care incercati sa transmiteti autocitirea, veti primi unul din urmatoarele mesaje:

  • «  Perioada de transmitere a autocitirii este invalida sau indexul a fost deja inregistrat. Indexul transmis de dumneavoastra nu a fost inregistrat. In cazul in care indexul introdus de dumneavoastra este cel inregistrat de contor, va rugam sa ne transmiteti un mesaj pe pagina de Contact a site-ului nostru. »

Acest mesaj este generat pentru cazul in care incercati sa transmiteti un index in afara perioadei optime de transmitere a autocitirii. Perioada optima de transmitere a autocitirii este reprezentata de intervalul de trei zile calendaristice specificat pe factura de gaze naturale (in casuta din mijlocul paginii, partea dreapta – sectiunea “Informatii necesare pentru transmiterea autocitirii”) “. De asemenea, exista posibilitatea ca, desi perioada de transmitere a autocitirii sa fie valida, in sistemul nostru sa existe deja un index citit si inregistrat de angajatii nostri pentru luna pentru care incercati sa transmiteti autocitirea.

  • « Indexul introdus este invalid. In cazul in care indexul introdus de dumneavoastra este cel inregistrat de contor, va rugam sa ne transmiteti un mesaj pe pagina de Contact a site-ului nostru »

In acest caz, va rugam sa verificati inca o data indexul afisat de contor si in cazul in care constatati ca este valid sa ne transmiteti un mesaj pe pagina noastra de Contact. In cel mai scurt timp veti primi un feedback din partea noastra.

  • « Codul de autocitire si POD-ul dumneavoastra nu se regasesc in baza noastra de date. Va rugam accesati sectiunea Editeaza cont si in cazul in care constatati ca POD-ul si codul de autocitire nu coincid cu cele inscrise pe avizul de autocitire si factura de consum, modificati aceste date in contul dumneavoastra. ».

Acest mesaj este generat in cazul in care datele existente in baza noastra de date, respectiv POD-ul si codul de autocitire, au suferit modificari. Pentru a putea transmite autocitirea este necesar sa accesati sectiunea “Editare cont” si sa introduceti noile date pe care le regasiti pe factura de consum.

  • « Indexul a fost inregistrat in baza de date. Acesta va fi folosit la facturare exceptand cazul in care exista un index citit de angajatii nostri. Va multumim ! »

Acest mesaj este generat in cazul in care indexul transmis de dumneavoastra a fost inregistrat in baza noastra de date. Acest index va fi folosit la facturare, cu conditia ca in perioada optima de autocitire sa nu fie inregistrat in baza de date un index citit de angajatii nostri sau indexul transmis sa fie eronat. In cazul in care indexul este eronat, facturarea se va realiza pe baza unui index estimat.

In functie de datele introduse in formularul de “Creare cont”, puteti primi mesaje prin care sunteti instiintati ca este necesar sa completati anumite campuri in care datele fie nu au fost introduse, fie nu sunt corecte. Mesajul “Codul si POD-ul nu sunt valide” este o avertizare prin care sunteti instiintati ca fie codul de autocitire, fie POD-ul introduse de dumneavoastra nu sunt corecte.

Sfaturi utile

 

  • In formularul de Creare cont este necesar sa introduceti POD-ul complet, atat literele cat si cifrele din care este format. De asemenea, literele din POD trebuie sa fie scrise cu majuscule.
  • Nu divulgati datele de logare in aplicatie(user si parola) unei alte persoane.
  • Inainte de a transmite un index autocitit asigurati-va ca va aflati in perioada optima de transmitere a autocitirii.
  • In cazul in care intampinati dificultati in transmiterea unei autocitiri, va rugam sa ne transmiteti un mesaj prin intermediul sectiunii Contact de pe site-ul nostru.

urgenţe gaze

In caz de urgente(pierderi gaz, incendii, explozii,lipsa gaz accidentala) apelati unul din numerele de telefon de urgenta, disponibile nonstop: